Befogták a hajók karbonkibocsátását, majd cseppfolyósítás után – világelső módon – áttöltötték egy másik tengeri járműre. Ez lehet a legolcsóbb módja az ENSZ karbonkibocsátásra vonatkozó előírásainak betartására.
Egy finn vállalat piacra dobta azt a megoldást, amivel jelentősen csökkenteni lehet új és meglévő hajók karbonkibocsátását. Ezzel a technológiával kár 70 százalékkal kevesebb szén-dioxidot eregetnek.
Új, környezetbarát megoldás született a mikroműanyagok eltávolítására. A tintahalcsontból és pamutból készült szivacs képes kiszűrni a vízből a mikroműanyag-szennyeződések akár 99,9 százalékát.
Az amerikai Massachusetts Institute of Technology (MIT) mérnökei olyan úttörő felfedezéssel rukkoltak elő, amely szerint a régi üdítősdobozok és a tengervíz kombinációja forradalmasíthatja az üzemanyag-gyártást és a tiszta energia új fenntartható forrását jelentheti.
Az innovációnak óriási szerep juthat a globális felmelegedés katasztrofális hatásainak mérséklésében. Jobbkor nem is jöhetett volna, tekintve a szén-dioxid-kibocsátás elmúlt hat évtizedre jellemző növekedését, ami az óceánok savasságának 30 százalékos emelkedésével járt együtt.
A svéd cégóriás Ikea beszáll a világ legnagyobb tengeri szélerőműparkjának megvalósításába. A Balti-tengeren megvalósuló projekt többezer megawatt energiát fog termelni, így a maga nemében egyelőre tényleg nem akad vetélytársa.
A túlhalászás még annál is sokkal-sokkal súlyosabb a világ tengerein, mint eddig feltételeztük. A hajók háromnegyede szó szerint zavarosban halászik, mert nem jelenti le a tevékenységét. Kiderült: Ázsia a legnagyobb kizsákmányoló.
Világelső tesztet bonyolítottak le egy 2,6 méter szárnyfesztávolságú autonóm drón segítségével. Az önvezető jármű sikeresen teljesítette a közel 70 kg-os rakomány átadását, a tengeri szélerőmű egyik turbinájának tetején. Videó.
Az Európai Bizottság először mutatott be javaslatcsomagot olyan intézkedésekkel, amelyek hosszútávom felszámolnák a plasztik granulátumok okozta mikroműanyag-szennyezést. A természetes ökoszisztéma, benne a legtöbb folyó és tenger lassan belefullad a mikroműanyagokba, ha nem teszünk valamit.
Beköszöntött a mesterséges tengeri ételek kora azzal, hogy egy szomszédos országunkban, a világon elsőként került szupermarketekbe egy additív gyártású lazacfilé. A termék sosem látott igazi halat, mégis egészséges, teljes értékű alternatívája az igazi húsnak, és hazánkban is elérhető.
Elképesztő mennyiségű energiát termelhetnek a jövőben a CorPower Ocean hullámenergia-konverterei, amelyekből egyet – a tervezett hullámerőmű első elemeként – nemrég telepítettek, a portugál partoknál. 40 év tudományos kutatása fordult célegyenesbe.
A forradalmi eszközből egész flotta megépítését tervezi a Maersk, egy ambiciózus terv részeként, ami 2040-ig komoly károsanyag-kibocsátás csökkentést szeretne elérni a tengeri teherszállításban. A hajó üzemanyagának alapja a metán, amit újrahasznosítás útján állítanak elő.
Egy egész luxus turistaparadicsomot tesznek fenntarthatóvá azzal, hogy a világ legnagyobb kapacitású akkumulátorára kötik. Az épülő övezet energiaellátása várhatóan egy gramm szén-dioxidot sem fog kibocsátani.
A világ első tengeri hidrogéntermelő létesítményét az Atlanti-óceánon, a franciaországi Le Croisic partjainál helyezték üzembe. A platformot 2023 májusáig a szárazföldön tesztelték, mielőtt hajókkal a helyszínre vontatták és mindössze 48 óra alatt újra beindították.
A tenger alatti berendezések hullámenergiával és tenger alatti energiatárolással történő ellátását egy Skócia északi vizein telepített demonstrációs projektben próbálják megoldani.