Ha a harckocsik és hadihajók hidrogénmotor meghajtást kapnak, azzal kis túlzással megmentik a bolygót. A hadseregek a világ legnagyobb üzemanyag-fogyasztói közé tartoznak: a globális kibocsátás 5,5 százalékáért felelősek.
Az új módszer a műtrágya-előállítás fenntarthatóbbá tétele mellett felpörgetheti a hidrogén üzemanyag terjedését is, hiszen annak szállítóközegeként szintén fontos szerepet játszhat.
A zöldenergia-termeléssel foglalkozó amerikai Bloom Energy „Solid Oxide Fuel Cell” platformja immár 60 százalékos hatásfokra képes, miközben kizárólag hidrogén felhasználásával üzemel.
Az amerikai Massachusetts Institute of Technology (MIT) mérnökei olyan úttörő felfedezéssel rukkoltak elő, amely szerint a régi üdítősdobozok és a tengervíz kombinációja forradalmasíthatja az üzemanyag-gyártást és a tiszta energia új fenntartható forrását jelentheti.
Az úttörő kút naponta akár több száz hidrogénüzemű tehergépkocsit képes kiszolgálni, ezzel minden más hasonló töltőállomás kapacitásának legalább tízszeresét tudja.
A környezetszennyező és drága megoldások zseniális alternatívája lehetővé teszi, hogy a tüzelő- vagy üzemanyag célra előállított hidrogén termelése végre világszerte elterjedjen és felfusson.
Az eleve alkalmazott szennyvíztisztítás egyik melléktevékenysége a hidrogéntermelés lehet, ami óriási lökést adna a hagyományosan drága eljárás költséghatékonyságának és tovább erősítené a zéró emissziós célokat. A recept kész, már csak integrálni kell.
Német közreműködéssel, világelsőként teljesítette a lehetetlent a namíbiai Oshivela projektet vezető HyIron. A vállalat kidolgozta a zéró szén-dioxid-kibocsátás mellett működő vasgyártás folyamatát. A találmányuk méltán nevezhető történelminek.
A világ első tengeri hidrogéntermelő létesítményét az Atlanti-óceánon, a franciaországi Le Croisic partjainál helyezték üzembe. A platformot 2023 májusáig a szárazföldön tesztelték, mielőtt hajókkal a helyszínre vontatták és mindössze 48 óra alatt újra beindították.