A repülőgépgyártó a Norsk e-Fuellel közösen vág bele a projektbe, a fenntarthatóbb légiközlekedés megteremtéséért, aminek kulcsa a szintetikus üzemanyagok új generációja. A cél érdekében a norvég vállalat egyik legfontosabb befektetőjévé lépett elő.
Forradalmi mikroreaktor-technológia készült, ami szén-dioxidból állít elő metanolt, megújuló energia felhasználásával. Az ígéretes projekt neve PRIME-Fuel, és még csak változtatni sem kellene miatta a meglévő közlekedési infrastruktúrán.
A bioüzemanyagok hatékony égetésére kifejlesztett injektor szinte teljesen károsanyag-kibocsátás nélkül használja fel a glicerin és metanol keverékeket. Tényleg nem igazán találni ennél hatékonyabb megoldást az emisszió csökkentésre ebben a szegmensben.
Egy újonnan kidolgozott eljárással megoldható, hogy szerves szennyvízből repülőgép-üzemanyag összetevőket nyerjenek. A jelek szerint a piacon versenyképes termék lehet belőle, ami sokat javítana a repülés fenntarthatóságán.
Ha a harckocsik és hadihajók hidrogénmotor meghajtást kapnak, azzal kis túlzással megmentik a bolygót. A hadseregek a világ legnagyobb üzemanyag-fogyasztói közé tartoznak: a globális kibocsátás 5,5 százalékáért felelősek.
Az új módszer a műtrágya-előállítás fenntarthatóbbá tétele mellett felpörgetheti a hidrogén üzemanyag terjedését is, hiszen annak szállítóközegeként szintén fontos szerepet játszhat.
A zöldenergia-termeléssel foglalkozó amerikai Bloom Energy „Solid Oxide Fuel Cell” platformja immár 60 százalékos hatásfokra képes, miközben kizárólag hidrogén felhasználásával üzemel.
Az amerikai Massachusetts Institute of Technology (MIT) mérnökei olyan úttörő felfedezéssel rukkoltak elő, amely szerint a régi üdítősdobozok és a tengervíz kombinációja forradalmasíthatja az üzemanyag-gyártást és a tiszta energia új fenntartható forrását jelentheti.
A két óriásvállalt együttműködése a DHL Express GoGreen Plus szolgáltatás keretében jött létre. A program arról szól, hogy a Google eszközeinek expressz szállításához a jövőben fenntartható repülőgép-üzemanyagot kell használni, három kontinensen.
A környezetszennyező és drága megoldások zseniális alternatívája lehetővé teszi, hogy a tüzelő- vagy üzemanyag célra előállított hidrogén termelése végre világszerte elterjedjen és felfusson.
A technológia meglepően egyszerű elven nyugszik. Felfedezték, hogy ha rezed adnak egy fotokatalizátorhoz, megnégyszereződik a hatékonysága, és metán helyett metanol képződését eredményezi. Ami már remekül hasznosítható fenntartható üzemanyagként.
Egyre több hívet szerez magának a radikális terv, amely szerint évente akár többmillió emberélet kioltásátért lehetne felelőssé tenni a bíróságon az olajtársaságokat. Egy fogyasztóvédelmi nonprofit szervezet sikerrel gyűjti a támogatókat a jogi eljárások beindításához.
Világelső összehasonlító elemzés jelent meg arról, hogy mennyivel fenntarthatóbb egy elektromos, mint egy fosszilis üzemanyaggal működő repülőgép. Az eredmény annak ellenére sem volt borítékolható, hogy egy e-repülő az üzemeltetése közben nem szennyez. Az életciklusára vetítve ugyanis árnyaltabb a kép.
Az eleve alkalmazott szennyvíztisztítás egyik melléktevékenysége a hidrogéntermelés lehet, ami óriási lökést adna a hagyományosan drága eljárás költséghatékonyságának és tovább erősítené a zéró emissziós célokat. A recept kész, már csak integrálni kell.
A biológusok szó szerint ledönthetetlennek hitt akadályt győztek le. A nemrég kifejlesztett enzim lehetővé teszi a ma elérhetőnél sokkal több bioüzemanyag gyártását, ami korszakalkotó jelentőségű lehet a karbonsemleges közlekedés elérésében.
A forradalmi eszközből egész flotta megépítését tervezi a Maersk, egy ambiciózus terv részeként, ami 2040-ig komoly károsanyag-kibocsátás csökkentést szeretne elérni a tengeri teherszállításban. A hajó üzemanyagának alapja a metán, amit újrahasznosítás útján állítanak elő.
Egyre indokoltabb a fenntartható repülőgép-üzemanyagok és a főleg ingázásra alkalmas elektromos repülőgépek fejlesztése. Főleg a magánszektorban lenne komoly jelentősége a zöld fordulatnak a repülés terén.